Don't fly. Ride a train. Butch a buss. Hitch a hike. Flow a bike.


Jag längtar efter att komma så långt i planeringen att du börjar snudda vid datumen och biljetterna och packlistorna. Jag längtar efter att göra en budget.

Jag längtar efter att packa till peppig musik och pirra sig lite snurrig av alla fjädrar och fjärilar i magsäcken. Jag längtar efter att försöka vika alla plagg en extra gång för att få plats med allt. Jag längtar efter att köpa färdkost.

Jag längtar efter kortlekar, saronger och resehögtalare i chipssmulor och baguettesmak. Jag längtar efter reseläger.

Jag längtar efter tidiga morgnar och alldeles supersmekande obekväma sovplatser.

Jag längtar efter att springa till tåg, att säkerhetskolla för fyrtiofemte gången om vi har med biljetterna och i panik skrika att vi har tappat pengarna och kameran och passen för att hitta alltihop tre sekunder senare.

Jag längtar efter de sista förväntansfulla, drömbildande minuterna innan.

 Jag längtar efter allt allt allt precis före en resa, en dröm, en paradisverklighet. Uffa, men allt flygande ska kompenseras snarast. Är faktiskt rätt billigt vilket är fantastiskt! Energibajsflyg är ingen bra grej. Ta tåget, ja ja ja! Så mycket finare på ALLA sätt! Men tänk, snart är en annan verklighet den här verkligheten och den här verkligheten en annan verklighet. Åh. Hur pirriga blir ni av resedrömmar? Puss!

Kommentarer
Postat av: Johanna

åh vad underbart! ja tåg är verkligen verkligen grejen!

2010-04-23 @ 10:17:05
URL: http://femihalv.blogg.se/
Postat av: Mama

Lufflor regerar!

Och återigen gör evolutionsläran oss en stor tjänst. Vi vet att när vi är i rörelse så befinner vi oss i vårt rätta, nomadiserande element.

Ride on!

2010-04-25 @ 00:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0