HOMMUS MY FRIEND





Alla fyra Johnnysbird.com. Jesus, den hemsidan. Bilderna. En får inte nog!

Jag tänkte nu förklara varför el bloggis fick heta just hommus. Jag är liksom lite kär i hommus - ordet, smaken, företeelsen. Jag har ett tag nu hoppats få en vän som heter Thomas så jag kan kalla honom hommus och min fagra vän Kajsa gjorde en hommustårta till mig när jag fyllde 16. Det finns inga gränser för hur mycket jag avgudar hommus. Jag har gjort en lista på varför hommus bör älskas:
1.För att hommus är så fenomenalt gastronomiskt ofantligt formidabelt gott
2.För att hommus är vackert, enkelt, billigt och förhållandevis skojigt att göra
3.För att hommus kan ätas till det mesta: på bröd, till potatis, ris, pasta, tofu, bulgur, seitan, etc, etc!
4.Eller helt enkelt som det är - med fingrar, gaffel, kniv eller sked ur bunke eller skål
5.För att hommus är kärlek
6.Bara tänk er att ha hommuskrig!
7.För att vi är hommus sapiens sapiens :)

Om du inte är övertygad ännu är det bara att laga och äta, jag ska kirra ett recept snarast!
Puss & peace out!


Kommentarer
Postat av: bea

skithärliga bilder

2009-12-07 @ 11:38:45
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Marie

MEN VÄNNEN DU MÅSTE JU TELLA NÄR DU HAR EN BLOGG! Dear!



Jag spratt till av skratt vid Hummus sapiens sapiens. Nästan så att en vill göra en hummus visa!



Förrestens smälter jag som en piggelin för sommarbilderna där uppe. Åh, vad jag längtar!



KÄRLEK.

2010-01-18 @ 17:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0